اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏

12 پیش بینی امام(ره) که محقق شد

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

مذهبی
توحید
مهدویت
معاد
نماز
قرآن
احکام
امر به معروف و نهی از منکر
حجاب
اثر منفی دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
ازدواج
محرم
نگاه
ابلیس
گناه
نبوت
روزه
خمس
زکات
عاشورا و امام حسین
آیا می دانید ؟
احادیث ، روایات ، داستان
احادیث ناب
روایات ناب
داستان ناب
کتاب و گفتۀ بزرگان
علمی
اجتماعی
حق الناس
رشوه
مطالب جالب
دیگر مطالب
واقعیات جامعه غرب
تاثیر سایتها و فیلمهای غیر اخلاقی
مد و مدگرایی
پزشکی
مشکلات مبتلا به
دانلود
مناجات حاج منصور ارضی
سید مهدی میر داماد
نرم افزار کاربردی موبایل
دانلود سخنرانی
موبایل
کتاب
نرم افزار
کامپیوتر
نرم افزار
کتاب
اخبار
سینما و تلوزیون
رژیم پهلوی
سخنرانی استاد پناهیان


حجاب
حجاب
روزه
نماز
روزه
امر به معروف و نهی از منکر
نگاه حرام
نگاه
اسرار روزه
روزه درمانی
امر به معروف
نهی از منكر
ماه رمضان
امر به معروف و نهی از منكر
شیطان




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 134
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 177
بازدید ماه : 424
بازدید کل : 15889
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


12 پیش بینی امام(ره) که محقق شد

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-PostCategory->


12 پیش بینی امام(ره) که محقق شد

حضرت امام خميني(ره) داراي توان خاصي در پيشبينيهاي سياسي بود و برخي از وقايع آينده را را پيش از وقوع گوشزد نموده هشدار ميداد. ما در اين مقاله به بررسي 12 پيشبيني مطرحشده توسط ايشان پرداخته در ادامه برخي از پيشبينيهاي ولي امر مسلمين را نيز مطرح خواهيم نمود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، فرمايشات ولي امر مسلمين در نيمه خرداد امسال حاوي نكات مهم و قابل تاملي بود ، يكي از اين نكات مهم ، اشاره معظم له به پيش بيني حضرت امام(ره) در مورد بيداري اسلامي در منطقه و تحقق آن بود معظم له در ادامه صحت پيش بيني سقوط شوروي سابق توسط حضرت امام(ره) را نيز مطرح نمودند ، به نظر مي رسد در حال و هواي كنوني كه جرياني با ايجاد ترديد در صحت فرمايشات و پيش بيني هاي بزرگاني چون امام راحل(ره) و آيت الله بهجت و ولي امر مسلمين در نظر دارد اين پيش بيني ها را كم رنگ و غيرقابل اعتماد نشان دهد ، اين اشاره ي پرمعناي ولي امر مسلمين بسيار مهم و قابل تامل باشد.

به بخشي از بيانات رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد امسال دقت كنيم :

امسال سالگرد امام با يك حادثه مهم ديگر نيز همراه و همزمان است و آن بيداري اسلاميست ، حادثه اي و حماسه اي كه امام بزرگوار ما انتظار آن را مي كشيدند ، آرزوي آن را داشتند و از آن خبر هم داده بودند ، پيش بيني مي كرد امام بزرگوار حركت بيداري ملتهاي مسلمان را و خداوند متعال تفضل فرمود اين پيش بيني به وقوع پيوست ، همچناني كه سقوط حكومت شوروي را پيش بيني كرد و خداي متعال آن را تحقق بخشيد.

همانگونه كه مي بينيم ، ولي امر مسلمين در اين فراز از صحبت ها با برجسته كردن صحت پيش بيني هاي حضرت امام (ره) در نظر دارند كه حقيقت مهمي را براي جامعه برجسته نمايند و آن توجه و اعتماد به پيش بيني ها و بشارتهاي بزرگاني چون خميني كبير است ، بدين منظور ما در نظر داريم كه نگاهي گذرا داشته باشيم بر برخي از پيش بيني هاي بزرگ بينانگذار انقلاب اسلامي و تحقق عجيب آنها.

حضرت امام خميني(ره) از معرفت و بينش سياسي خارق العاده اي برخوردار بود و ذهن و فكر باز و بيدارش همواره عمق رخدادها و وقايع سياسي را مي كاويد و تحليل هاي روشن ارائه مي داد و راه و روش هاي كارآمد تجويز مي كرد كه به نتيجه و ثمر مي نشست .
همين شم و ژرف نگري سياسي موجب مي گشت كه آن پيشواي الهي داراي توان خاصي در پيش بيني هاي سياسي گردد و برخي از وقايع آينده را در سياست خارجي جهان اسلام پيش از وقوع گوشزد نمايد و هشدار دهد ما در اين مقاله به بررسي 12 پيش بيني مطرح شده توسط ايشان پرداخته و در ادامه برخي از پيش بيني هاي ولي امر مسلمين را نيز مطرح خواهيم نمود :


نگاهي به 12 پيش بيني مطرح شده توسط حضرت امام(ره)

1-
امام راحل(ره) در سال 43 ، سربازان من در گهواره ها هستند!

2 -
پيش بيني فرار شاه و عاقبت رژيم پهلوي

3-
پيش بيني در مورد تشكيل حكومت اسلامي در ايران

4-
پيش بيني در مورد عاقبت منتظري

5-
پيش بيني در مورد رهبري امام خامنه اي(مدظله)

6-
پيش بيني نابودي ماركسيسم و سقوط شوروي

7-
پيش بيني حمله عراق به كويت

8-
پيش بيني عاقبت ذلت بار براي سران مزدور

9-
پيش بيني حركت مردم مصر و عاقبت حسني مبارك

10-
پيش بيني وقوع بيداري اسلامي در منطقه

11-
پيش بيني فروپاشي آمريكا از درون

12-
پيش بيني فتح قدس و آزادي فلسطين


1-
امام راحل(ره) در سال 43 ، سربازان من در گهواره ها هستند!
---------------------------------------------------------------------------
به گواهي تاريخ خيل عظيم جوانان و نوجوانان نقش بسيار مهمي در به ثمر رسيدن و پيروزي انقلاب اسلامي داشته و چند سال بعد در 8 سال دفاع مقدس نيز نقشي بي نظير در حراست و پاسداري از انقلاب اسلامي ايفا نمودند ، در حالي كه امام عزيز اين مسئله و اين نسل انقلابي را از سال 43 پيش بيني كرده و آمدنشان را انتظار مي كشيدند و اينگونه بود كه ابتداي كار در پاسخ افرادي كه مي گفتند با كدام يار و ياور مي خواهيد پيروز شويد ، فرمودند :سربازان من در گهواره ها هستند!



2 -
پيش بيني در مورد عاقبت رژيم پهلوي و فرار شاه
-------------------------------------------------------------
نيم قرن پيش و در حالي كه خوش بين ترين افراد هم نمي توانستند در مخيله خود نابودي و فروپاشي حكومت مستبد و فرعوني شاه را تصور كنند ، امام راحل(ره) با پيش بيني سقوط و نابودي اين رژيم شيطاني حركت بزرگ خويش را آغاز كرد :
ملت عزيز و پيرو حق امام عليه السلام (امام حسين)، با خون خود، سلسله ابليس پهلوي را در قبرستان تاريخ دفن مي نمايند و پرچم اسلام را در پهنه كشور بلكه كشورها، به اهتزاز درمي آورد.

(
صحيفة نور، جلد 4، صفحة 9)
در حالي كه برخي از متدينين و روحانيون هم عصر امام با هشدار به او در مورد نادرست بودن حركتش ، حكومت شاه را قدرتمند و جاوداني نشان مي دادند ، گذشت زمان و ايثار و جهاد امام عزيز و پيروان راستينش كه منجر به نابودي حكومت طاغوت شد ، نشان داد كه اين تحليل و پيش بيني امام راحل(ره) تا چه اندازه صحيح و قرين به واقعيت بود.

همانگونه كه بيان شد در طي حركت اسلامي امام(ره) شايد هيچ كس حتي تصور نمي كرد كه بتوان روزي شاه را سرنگون كرد و اين ديو خونخوار روزي مجبور به فرار از كشور شود ، خاطره زير به خوبي حال و هواي آن روزها و عجيب بودن پيش بيني امام را به خوبي نشان مي دهد:
مرحوم حجت الاسلام سيد محمد كوثري (ره)( روضه خوان مراسم هاي امام خميني) نقل مي كند: يك روز من در منزل آقاي آيت الله فاضل لنكراني، از استادان حوزه علميه قم بودم و يكي از فضلاي مشهد آنجا بودند. ايشان به نقل از يكي از دوستانشان نقل كردند كه در نجف اشرف در خدمت امام بوديم و صحبت از ايران به ميان آمد. من گفتم اين چه فرمايشهايي است كه در مورد بيرون كردن شاه از ايران مي فرماييد؟ يك مستأجر را نمي شود از خانه بيرون كرد، آن وقت شما مي خواهيد شاه را از مملكت بيرون كنيد؟ امام سكوت كردند. من فكر كردم شايد عرض مرا نشنيده اند. سخنم را تكرار كردم.

امام فرمودند: فلاني چه مي گويي؟ مگر حضرت بقيةالله صلوات الله عليه به من (نستجيربالله) خلاف مي فرمايد؟! شاه بايد برود.(فصلنامه انتظار ، ش14، ص5)


3-
پيش بيني در مورد تشكيل حكومت اسلامي در ايران
--------------------------------------------------------------
يكي از پيش بيني هاي بزرگ امام راحل(ره) ، پيش بيني به ثمر رسيدن حركت انقلابي ملت ايران و تشكيل حكومت اسلامي در اين سرزمين است :

آقاي علي محمد بشارتي براي آقاي ري شهري نقل كرده اند و ايشان در كتاب خاطراتشان درج نموده اند:

«
در تابستان سال 1358 هنگامي كه مسئول اطلاعات سپاه بودم، گزارشي داشتيم كه آقاي [سيد كاظم] شريعتمداري در مشهد گفته است: من بالاخره عليه امام [خميني] اعلام جنگ مي كنم. خدمت امام رسيدم و ضمن ارائه گزارشي، خبر مذكور را هم گفتم. ايشان سرش پايين بود و گوش مي داد، اين جمله را كه گفتم، سر بلند كرد و فرمود:

اين ها چه مي گويند، پيروزي ما را خدا تضمين كرده است. ما موفق مي شويم، در اينجا حكومت اسلامي تشكيل مي دهيم و پرچم را به صاحب پرچم مي سپاريم. پرسيدم: خودتان؟ امام سكوت كردند و جواب ندادند.(خاطره ها،آيت الله ري شهري، چاپ مركز اسناد انقلاب اسلامي، جلد اول، صفحه 242)


4-
پيش بيني در مورد عاقبت آيت الله منتظري
---------------------------------------------------
امام عزيز در اواخر عمر شريف خود با درايت و تيزبيني بالايي كه داشتند خطر انحراف در شخصيت و اطرافيان منتظري را تشخيص داده و با دست زدن به يك جراحي بزرگ ، آينده انقلاب را بيمه كردند ، در آخرين نامه اي كه ايشان به منتظري مي نويسند با پيش بيني دو خطر ، به وي در مورد آنها هشدار مي دهد :

1-
حضرت امام با بيان ساده لوح بودن منتظري وي را از تحريك شدن توسط اطرافيانش برحذر مي دارد :

از آنجا كه ساده‌لوح هستيد و سريعاً تحريك مي‌شويد در هيچ كار سياسي دخالت نكنيد
شاهد بوديم در سال 76 چگونه اين مسئله به حقيقت پيوست و با تحريك اطرافيان مبني بر تغيير فضا و ايجاد فرصت ، منتظري سخنراني موهني را ايراد كرد كه البته با واكنش امت حزب الله روبرو شد.

2-
امام عزيز پيش بيني مي كند كه ايشان در آينده مشغول به نوشتن مطالبي مي شود كه براي آخرت و عاقبت وي مضر است :
شما مشغول به نوشتن چيزهايي مي‌شويد كه آخرتتان را خراب‌تر مي‌كند. (http://www.irdc.ir/fa/content/7114/default.aspx) و شاهد بوديم كه منتظري در اواخر عمر خود با تحريك دستهاي پنهان ، كتابهايي را در باب فدك و نقد ولايت فقيه نوشت كه بسياري از زحمات گذشته او را بر باد داد و اين همان پيش بيني امام راحل(ره) بود كه با بينش الهي خود از سالها قبل چنين واقعيتي را مشاهده كرده و به وي هشدار داده بودند.

5-
پيش بيني در مورد رهبري حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله)
--------------------------------------------------------------------

امام راحل قدس سره در مناسبتهاي مختلفي نظر خود را در مورد رهبري مقام معظم رهبري(مدظله) بيان داشته اند و از تحقق اين حقيقت در آينده خبر داده اند ، ايشان بعد از حادثه مسجد ابوذر در سال 60 ، كه منجر به جراحت شديد مقام معظم رهبري(مدظله) شد ، بيان فرمودند كه
خداوند ذخيره انقلاب را حفظ كرد "(http://www.jahannews.com/vdcfcjdyvw6d0ea.igiw.html)

در مناسبتهاي متعدد ديگري نيز امام راحل به صراحت اين موضوع را بيان مي فرمايند.مرحوم حاج سيد احمد خميني نقل مي‌كند:

وقتي كه آيت اللّه خامنه‌اي در سفر كره (شمالي) بودند، امام گزارش‌هاي آن سفر را از تلويزيون ‌مي‌ديدند. منظره ديدار از كره، استقبال مردم و سخنراني‌ها و مذاكرات آن سفر، خيلي جالب بود. امام بعد از آن‌كه اين‌ها را مشاهده كردند، فرمودند:

«
الحق ايشان (ولي امر مسلمين) لياقت رهبري را دارند».(http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=17257&threadID=125783)

و بدينوسيله از آينده اي خبر مي دهند كه با حضور و درخشش حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله) كشتي انقلاب از طوفانهاي سهمگين حوادث به سلامتي عبور مي كند.


6-
پيش بيني نابودي كمونيسم و سقوط شوروي
-----------------------------------------------------
حضرت امام(ره) مدتي قبل از فروپاشي شوروي سابق و در زماني كه هيچ كس انتظار اين واقعه مهم را نداشت ، در نامه اي به گورباچف با پيش بيني سقوط قريب الوقوع اين ابرقدرت ، سران شوروي سابق را به راه حق دعوت فرمودند :
"
جناب آقاي گورباچف، براي همه روشن است كه از اين پس كمونيسم را بايد در موزه‌هاي تاريخ سياسي جهان جستجو كرد " - (نامه تاريخي امام راحل به گورباچف)
هنوز مدت زمان كوتاهي از نامه تاريخي امام راحل(ره) نگذشته بود كه در ميان بهت و حيرت جهانيان ، رژيم شوروي فروپاشيد!


7-
پيش بيني حمله عراق به كويت
--------------------------------------
پيشگويي ديگري از حضرت امام كه در زمان حياتشان به حقيقت پيوست , حمله عراق به كويت بود , امام (ره) به سران كويت كه حمايت مالي گسترده اي را از رژيم صدام مي كردند خطاب فرمودند :
از اينكار بپرهيزيد كه روزي آتش اين فتنه دامن خودتان را مي گيرد ...... نه تنها صدام از خلق و خوي سبعيت و درندگي ذره اي عدول ننموده است كه متاسفانه با حمايت جهانخواران و با سكوت سازمان ها و مراكز بين المللي به گرگ زخم برداشته اي بدل شده است و مي رود تا شعله هاي آتش و جنگ را در كشورهاي منطقه و خصوصا خليج فارس برانگيزد.(صحيفه امام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني جلد20 ص 328 و 329)

و همانگونه نيز شد .. عراق كه از حمله به ايران مايوس شده و خسارت زيادي ديده بود به كويت حمله كرد و اين كشور ثروتمند را در 24 ساعت غارت نمود.
و بدين سان در برابر چشم هاي متحير جهانيان بار ديگر پيش بيني بزرگ ديگري از امام راحل به وقوع پيوست تا همگان بدانند كه اين پير روشن ضمير با چه ديد حكيمانه و روشني جهان و تحولاتش را مي بيند.

8-
پيش بيني عاقبت ذلت بار براي سران مزدور
----------------------------------------------------
زماني كه در دوران 8 سال دفاع مقدس اكثر سران مزدور كشورهاي منطقه به دستور استكبار بر عليه انقلاب متحد شده و خوش خدمتي مي كردند ، امام راحل ، اين پير روشن ضمير با پيش بيني عاقبت ننگين اين خودفروختگان ، آنها را از سقوط بيشتر در دام ابرقدرتها برحذر مي دارد و عاقبت تاسف بار آنها را گوشزد مي كند ، اما افسوس كه اين دنياپرستان تشنه قدرت از درك و هشدار اين مرد الهي عاجز بوده و به سرنوشتي شوم دچار شدند.

سرنوشت تاسف بار صدام حسين ، حسني نامبارك ، علي عبدالله صالح ، قذافي و ... نمونه اي از اين عبرتهاست ، كساني كه بعد از اتمام دوران مصرفشان ، همچون دستمالي بي ارزش توسط اربابان خود به دور انداخته شدند.

«
ابرقدرت ها آن لحظه اي كه منافعشان اقتضا كند شما و قديمي ترين وفاداران و دوستان خود را قرباني مي كنند و پيش آنان دوستي و دشمني و نوكري و صداقت ارزش و مفهومي ندارد. آنان منافع خود را ملاك قرار داده اند . » (صحيفه امام - جلد20 ص 328 و 329)


9-
پيش بيني حركت مردم مصر و عاقبت حسني مبارك
------------------------------------------------------------
حضرت امام(ره) با شناخت عميق از ملت مصر و پيشنيه تاريخي و عمق دلبستگي اين ملت نجيب به اسلام و روحيه ضداستكباري و ضد استبدادي اين مردم ، پيش بيني مي كنند كه اين مردم غيور با حركت شجاعانه خود ، مزدوران استكبار را به زباله دان تاريخ خواهند فرستاد.
ملت مصر به خيابان ها بيايند و اين تفاله هاي آمريكا را بيرون بريزند...!

اين رئيس جمهور تحميلي ثاني [حسني مبارك‏] كه خيال دارد در مصر مثل آن [انور سادات‏] حكومت كند، دربست خودش را در اختيار آمريكا گذاشته است؛ قبل از اينكه به رياست برسد اعلام همبستگي خودش را با اسرائيل و آمريكا كرده است. نديده است كه‌‌ همان طوري كه سلف طالحش به واسطه خشم ملت به جهنم واصل شد، همين عمل را با او هم خواهند كرد. (صحيفه امام، جلد ‏15، صفحه 285)

اينك گذشت زمان نشان داد كه پيش بيني امام راحل(ره) از تحولات مصر و حركت مردم انقلابي اين كشور تا چه اندازه قرين به واقعيت بوده و آن مرد الهي چگونه از سالها پيش در انتظار حوادث كنوني مصر و حركت قهرمانانه اين ملت بزرگ بودند.


10-
پيش بيني وقوع بيداري اسلامي در منطقه
---------------------------------------------------
پيش بيني بزرگ ديگري كه امام راحل با نگاه ملكوتي خود از وراي دهها سال آن را مي ديد ، وقوع انقلاب اسلامي در منطقه خاورميانه و كشورهاي مسلمان بود تا جايي كه بفرموده ولي امر مسلمين امام راحل علاوه بر پيش بيني ، بي صبرانه در انتظار اين تحول مبارك بود و همواره ملتهاي مسلمان را به قيام و انقلاب بر عليه حاكمان فاسد ترغيب مي نمود.
نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
 

پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,

 

مطالب گذشته

·

حجاب ارسال در : 1398/11/18 19:15

·

آیامیدانید ...؟ 4 ارسال در : 1398/05/10 20:26

·

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ ارسال در : 1398/05/01 16:02

·

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس ارسال در : 1398/05/01 15:58

·

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر ارسال در : 1398/04/29 18:37

·

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن ارسال در : 1398/04/29 18:31

·

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان ارسال در : 1398/04/28 16:50

·

داستان اراده محکم و همت بلند یک دختر ارسال در : 1398/04/23 17:18

·

داستان جالب عابد و سگ ارسال در : 1398/04/23 17:17

·

عشق واقعی... ارسال در : 1398/04/23 17:15

·

حکایت حمایت از حامیان حضرت علی(ع) ارسال در : 1398/04/23 17:09

·

عابد و شیطان ارسال در : 1398/04/23 17:08

·

تمنا ارسال در : 1398/04/23 17:07

·

تلخ ارسال در : 1398/04/23 17:05

·

چهار سخنی که زاهد را تکان داد! ارسال در : 1398/04/23 17:00

·

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن ارسال در : 1398/04/23 16:55

·

شیطان و فرعون ارسال در : 1398/04/23 16:52

·

داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد ارسال در : 1398/04/23 16:34

·

حکایت آن درخت ارسال در : 1398/04/23 16:27

·

حدیثی زیبا ارسال در : 1398/04/20 18:16




لطفا برای بهبودی وبلاگ نظر بدهید و اگر مطلبی دارید که مفید است به abdekhodam@yahoo.com ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود ، با تشکر ، یا علی .



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحفۀ هوشیاری و آدرس tohfeyehushyari.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







-------------------------- --------------------------


>